قالب وبلاگ
کنار صحن خیالی و رو به ایوانم 
و پیش حوض حیاطی که نیست؛؛! حیرانم ....
گرفته زمزمه ؛؛فواره؛؛ (( یا حسین)) اما...
صدای فاطمه آید (( بگو حسن جانم))....

تلنگر ‍| حضرت امام حسن مجتبی کریم اهل بیت(ع):
« بین حقّ و باطل به اندازه چهار انگشت فاصله است:
 آنچه با چشمت بینى حقّ است 
و چه بسا با گوش خود سخن باطل بسیارى را بشنوى.»

تحف العقول ص 229

[ ٢۳ تیر ۱۳٩۳ ] [ ۱:٠٠ ‎ق.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]
در نیمه های ماه بشارت رسیده بود
آقای سبز پوش کرامت رسیده بود

بالا گرفته بود زمین دست خویش را
چون لحظه های سبز اجابت رسیده بود

از عرش حق به روی زمین جبرییل هم
بی شک برای عرض ارادت رسیده بود

این بار اول است که احساس مادری
در فاطمه به اوج لطافت رسیده بود

نیمی شبیه فاطمه نیم دگر علی
در اصطلاح سیب دو قسمت رسیده بود

افطار کرده بود علی با لب و نمک
از بس لبش به اوج ملاحت رسیده بود

آری قدوم کودکیش غرق نعمت است
وقتی گدای شهر به ثروت رسیده بود

پر میگرفت مرد جذامی در آسمان
بر او که از کریم محبت رسیده بود

دیدند در جمل که حسن مثل مرتضی
بر اوج قله های شجاعت رسیده بود

طوفان چنان گرفت به هر ضربه دست او
گویا که رستخیز قیامت رسیده بود

با این وجود در همه ی عمر این غریب
مظلومیت به حد نهایت رسیده بود

آن لحظه ای که شد همه موی سرش سپید
در انتهای کوچه ی غربت رسیده بود

گفتند از درون جگرش پاره پاره شد
وقتی که زهر بر دل حضرت رسیده بود

بر دامن حسین سرش بود و گریه کرد
چون روضه خوان به اوج مصیبت رسیده بود

"لایوم" گفت و رفت به صحرای کربلا
آنجا که قاسمش به شهادت رسیده بود

"لایوم" گفت و دید که در مقتل حسین
حتی لباس کهنه به غارت رسیده بود

"لایوم" گفت و خواهر خود را نظاره کرد
وقتی که زینبش به اسارت رسیده بود

شاعر: سید حجت بحرالعلومی

 

[ ٢٢ تیر ۱۳٩۳ ] [ ۸:۱۸ ‎ب.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]
چشم درراهیم، اما قاصدی درراه نیست
جمعه بازآمد ولی آن جمعه دلخواه نیست
ما کجا هم‎ ‎صحبتی با حضرت خوبان کجا
هرگدائی لایق هم‎ ‎صحبتی باشاه نیست
بارمان را آب برد و تازه فهمیدیم ما
دربساط خالی دل "آه"حتی آه نیست
تکسوار قصه ها یک روز می‎ ‎آید ولی
جز خدا ازپشت پرده، هیچ کس آگاه نیست.....
 
[ ٢٢ تیر ۱۳٩۳ ] [ ٥:٠٩ ‎ب.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]
کاش روزی بنویسند به دیواربقیع ~ یک فراخوان کمک؛ طرح احداث ضریح...
کاش روزی بنویسند به دیوار بقیع ~ جایزه فرشچیان؛ قطعه زیبای عقیق!
کاش روزی بنویسند به دیوار بقیع ~ کارگران مشغولند؛ طرح احداث ضریح...
کاش روزی بنویسند به دیوار بقیع ~ چند روز مانده به اتمام ضریح...
کاش روزی بنویسند به دیوار بقیع ~ مهدی فاطمه(عج) آید به تماشای ضریح...
کاش روزی بنویسند به دیوار بقیع ~ نماز؛ صحن عتیق ...
کاش روزی بنویسند به دیوار بقیع ~ فلش راهنما، مرقد زهرای شفیع...
اللهم عجل لولیک الفرج ...

[ ٢٢ تیر ۱۳٩۳ ] [ ٦:٥۱ ‎ق.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]

همیشه قبل هر حرفی برایت شعر میخوانم
قبولم کن من آداب زیارت را نمیدانم

نمیدانم چرا این قدر با من مهربان هستی
نمیدانم کنارت میزبانم یا که مهمانم

نگاهم رو به روی تو بلاتکلیف میماند
که از لبخند لبریزم که از گریه فراوانم

به دریا میزنم دریا ضریح توست غرقم کن
در این امواج پرشوری که من یک قطره از آنم

سکوت هر چه آیینه،نمازم را طمأنینه
بریز آرامشی دیرینه در سینه پریشانم

تماشا میشوی آیه به آیه در قنوت من
تویی شرط و شروط من اگر گاهی مسلمانم

اگر سلطان تویی دیگر ابایی نیست میگویم
که من شاعر درباریم مداح سلطانم

سید حمید رضا برقعی

[ ٢٠ تیر ۱۳٩۳ ] [ ۱٢:٤٥ ‎ق.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]
علامه طباطبایى مى گوید:

چون به نجف اشرف براى تحصیل مشرف شدم 

از نقطه نظر قرابت و خویشاوندى و رحمیت گاه گاهى به محضر مرحوم قاضى شرفیاب مى شدم

تا یک روز در مدرسه ایستاده بودم ، مرحوم قاضى از آنجا عبور مى کردند،

چون به من رسیدند دست خود را روى شانه من گذاردند و فرمودند:

اى فرزند! دنیا مى خواهى نماز شب بخوان ، آخرت مى خواهى نماز شب بخوان .

این سخن آنقدر در من اثر کرد که از آن روز به بعد تا زمانى که به ایران مراجعت کردم ،

پنج سال تمام در محضر قاضى روز و شب به سر بردم و آنى از ادراک فیض ایشان دریغ نمى کردم .

سیماى فرزانگان ، ج 3، ص 214

[ ۱٩ تیر ۱۳٩۳ ] [ ۱٢:۳٥ ‎ق.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]
حضرت امام على علیه السّلام فرمود :

آبرویت کوه یخى را ماند

که درخواست کردن از کسى قطره قطره از آن مى ریزد،

اینک باید بنگرى که نزد چه کسى آن را فرو مى ریزى !

نهج البلاغه ، ح 346
[ ۱٩ تیر ۱۳٩۳ ] [ ۱٢:٢۸ ‎ق.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]

خدیجه یعنی کاشانه ایمان در تنگنای دوران...

پروازش تلخ‌ترین حقیقتی است که امشب گلوی عالم را خواهد فشرد...

 با کوچ تو ای بانو! دیگر هیچ کاروانی در بیابان دل‌ها، بی‌شوقِ کعبه یادت قدم نزد؛

که استواری امروزِ بنای دین، از برکت خشتِ نخستینِ توست؛

السّلام علیک ای نور کبری! ای نیّره عظمی!

[ ۱٧ تیر ۱۳٩۳ ] [ ۱٢:٤٦ ‎ق.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]

 روزه گرفتن تنها امساک از خوردن و آشامیدن نیست بلکه خوددارى از گناه نیز است. پیامبر بزرگوار اسلام در خطبه شعبانیه خود که در آن فضیلت هاى ماه رمضان را براى مسلمانان بیان فرمود، در پاسخ به سوال امام على (ع) که پرسیدند: بهترین اعمال در این ماه چیست؟ فرمودند: الوَرَعُ عَنْ مَحارِمِ اللَّه: اجتناب و پرهیز از گناهان.

وسائل ‏الشیعة ج : 10 ص : 314

پس انسان روزه دار همانگونه که از مباحات، امساک و امتناع مى کند، به طریق اولى باید از هرگونه حرام و حتى موارد شبهه اى پرهیز کند. تقوا و پرهیزگارى در تربیت و سازندگى و شخصیت یک مسلمان نقش بسیار مهمى دارد؛ از این روست که قرآن مجید روزه گرفتن را عاملى براى پرهیزکارى مى داند و با جمله "لعلکم تتَّقوُن" یادآور مى شود که روزه نقش فراوانى در ایجاد و تقویت روحیه تقوا و پرهیزکارى دارد.
روزه دار با به کار بستن دستورات الهى که شرط کمال است، روح تقوا را در خود زنده مى کند و این مراقبت ثمربخش، در ماه مبارک رمضان بسیار آسان تر است؛ چرا که گرسنگى و تشنگى و دیگر محدودیت هاى روزه، شعله هاى سرکش غرایز حیوانى و هوس ها را تا حد چشم گیرى خاموش مى سازد و با مراقبت و تمرین پیاپى در یک ماه، نیروى بازدارنده از گناه در انسان به وجود مى آید و خصلت خوددارى در او ریشه مى گیرد و رشد مى کند و او با گذراندن این برنامه یک ماهه توفیق مى یابد که پس از ماه روزه نیز پرهیزکار باقى بماند. 

دل نوشت| سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلَائِکَةِ وَ الرُّوحِ سَبَقَتْ رَحْمَتُکَ غَضَبَکَ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَکَ وَ بِحَمْدِکَ عَمِلْتُ سُوءاً وَ ظَلَمْتُ نَفْسِی فَاغْفِرْ لِی‏ إِنَّهُ لَا یَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا أَنْت‏"؛

پاک و منزه است خداوند و پروردگار فرشتگان و روح القدس، خداوندا رحمت تو همواره بر خشم تو پیشى گرفته است و معبودى جز تو نیست، تو را تسبیح مى‏کنم و حمد تو مى‏گویم، مرتکب بدى و گناه شده‏ام و بر خویشتن ستم کرده‏ام؛ از گناهم در گذر که هیچ کس جز تو نیستکه بتواند گناهان را ببخشاید...

شیخ صدوق / من لا یحضره الفقیه /  ج 1 / ص 482 / انتشارات جامعه مدرسین، قم، 1413ق

[ ۱٢ تیر ۱۳٩۳ ] [ ٢:۱۳ ‎ب.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]

 این بزم را خداوند، برای تو آماده کرده است تا رستگاری‏ات را تضمین کند؛

بزمی که در آن تنها تو هستی که باید سرنوشت خویش را

به سمت رستگاری سوق دهی ،

مهیای سفر شو . . . 

پی نوشت اول| امام على علیه السلام فرمود:

فرض الله ... الصیام ابتلاء لاخلاص الخلق؛

خداوند روزه را واجب کرد تا به وسیله آن اخلاص خلق را بیازماید.

نهج البلاغه، حکمت252 

پی نوشت دوم| ما باید سعى کنیم که روح بندگی را در خودمان زنده نماییم. بندگی، یعنى تسلیم در مقابل خدا، یعنى شکستن آن بتى که در درون ماست. آن بت درونى ما -یعنى من- در خیلى جاها خودش را نشان مى‌دهد. وقتى که منفعتت به خطر بیفتد، کسى حرفت را قبول نکند، چیزى مطابق میل تو -ولو خلاف شرع- ظاهر بشود، یا سر دو راهى قرار بگیرى، -یک طرف منافع شخصى، یک طرف وظیفه و تکلیف- در چنین تنگناها و بزن‌گاه‌هایى، آن منِِ درونى انسان سر بلند مى‌کند و خودش را نشان مى‌دهد.

اگر ما بتوانیم این مَن درونى، این هواى نفس، این فرعون باطنى، این شیطانى را که در درون ماست، مهار کنیم، یا اقلاً قدرى مهار کنیم، همه‌ى امور اصلاح خواهد شد. قبل از هرچیز، خود ما آدم خواهیم شد و به فلاح خواهیم رسید. ماه رمضان، مقدمه‌ى این است. روزه، نماز باتوجه، انفاقات، حتّى جهاد فى‌سبیل‌اللَّه، براى رسیدن به چنین دنیایى است که مردم بنده‌ى خدا باشند.

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اقشار مختلف مردم  

 

 

26/2/1369 


[ ۸ تیر ۱۳٩۳ ] [ ۱:٤٧ ‎ق.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]

[ ٧ تیر ۱۳٩۳ ] [ ۸:۳٩ ‎ب.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]
نقل خبر و مطلب از وبلاگ،‌ با درج نام وبلاگ کانون اقامه نماز "طه" بلامانع است
لینک دوستان
امکانات وب

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

ایجاد خبرنامه ایمیلی