قالب وبلاگ
هر عضو تو
یک امامزاده بود
برای همین کوفیان
بخش بخشت کردند!
کف العباس شهادت دهد...!
[ ٢۸ اسفند ۱۳٩٢ ] [ ٩:٤٢ ‎ب.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]
غربت مدینه در دو نقطه نمود دارد:
یکی بقیع و دیگری در بین بقیع و روضه!
همانجا که همه به دنبال گمشده ای هستند!
 عکس از : امیرحسین سالاری

[ ٢۸ اسفند ۱۳٩٢ ] [ ٩:٢۳ ‎ب.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]

 بخوان بلال! که «یاس کبود» دل تنگ است
اذان بگو! که اذان تو، آسمان رنگ است
 

اذان بگو! که پس از رحلت رسول خدا
مصاحب دل من، ناله ی شباهنگ است


اذان بگو! به صدای بلند و جار بزن
که پشت پرده ی ایمان فریب و نیرنگ است


 اذان بگو! که بدانند بعد پیغمبر
نصیب آینه ها ی خدانما، سنگ است


نه من، غبار یتیمی نشسته بر رویم
جمال آینه هایم، مکدّر از زنگ است

 

بگو که «اشهد انَّ علی- ولی الله»
بگو که لحن مناجات من، غماهنگ است

 

تو از سیاه دلی های خلق شکوه مکن
«به هر کجا که روی آسمان همین رنگ است»

 

مرا ز گریه چرا منع می کنند، بپرس
که این چه رسم مسلمانی؟ این چه فرهنگ است؟

 

بگو که فاطمه این یک دو روزه مهمان است
سفر به خیر بگویند وقت ما تنگ است

 

بگو که فاطمه در حشر اگر که ناز کند
«کُمِیتِ جمله شفاعت کنندگان لنگ است»

 

نماز شام غریبان شد و غروب و شفق
بخوان بلال! که ماه مدینه دل تنگ است

 شعری از : محمد جواد غفورزاده «شفق»
عکس از : اسماعیل نادرعلی

 

[ ٢٥ اسفند ۱۳٩٢ ] [ ۱٢:٠٠ ‎ب.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]

[ ٢٥ اسفند ۱۳٩٢ ] [ ۱۱:۳٤ ‎ق.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]

صدای تخته و میخ

از بیت علی(ﻉ) به گوش می رسد

و بزدلان

که بعد از کشتن محسن،شیر شده اند

از کوچه با نعره هایشان

به علی زخم زبان می زنند

"چه شده نجار شده ای ...؟؟

نکند کشتی می سازی؟

دیروز میگفتی جانشین محمدم

شاید امروز یک پا نوح شده ای برای خودت..."

و صدای قهقهه ی شیطان را می شنوی از حلقوم نحسشان...

با آستین، عرق سرد پیشانی اش را پاک می کند...

و از پشت پنجره فاطمه پرده را کنار می زند

و در بستر با لبخندی ،

تمام زخم ها را مرهم می نهد...

دوباره مشغول می شود ابوالحسن

فرصت نیست؛

صدای چکش بلند می شود،

یاد آن روز می افتد،

که درب خانه اش را با لگد می زدند...

ناخوداگاه نوک میخ ها را کج می کند علی...

تا بدن فاطمه اش آسیب نبیند در تابوت...

ﻋﻠﯽ (ﻉ) ﻭ ﻓﺎﻃﻤﻪ (ﺱ) ﺍﺯ ﻫﻢ ﺟﺪﺍ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ...

ﻣﻮﻻﯾﻤﺎﻥ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﭘﺸﺖ ﺩﺭ ﺷﻬﯿﺪ ﺷﺪ...

[ ٢٥ اسفند ۱۳٩٢ ] [ ۱۱:۳۳ ‎ق.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]

از صفای ضریح دم نزنید

حرفی از بیرق و علم نزنید

گریه های بلند ممنوع است! 

روضه که هیچ، سینه هم نزنید....

زائری خسته ام نگهبانان!

به خدا زود می روم،

نزنید...

 

عکس از : رضا رادپور

[ ٢٤ اسفند ۱۳٩٢ ] [ ۱۱:٥٥ ‎ق.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]

یکی می پرسد اندوه تو از چیست؟
سبب ساز سکوت مبهمت کیست؟
برایش صادقانه می نویسم :

برای آنکه باید باشد و نیست!

اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج


[ ٢٤ اسفند ۱۳٩٢ ] [ ۱۱:٥٢ ‎ق.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]

امام محمد باقر علیه السلام می فرمایند:
هر کس که تسبیح حضرت فاطمه سلام الله علیها را به جای آورد و پس از آن استغفار کند،مورد مغفرت قرار می گیرد و آن تسبیح به زبان ،صد مرتبه است ، و درمیزان (اعمال)، هزار خواهد بود و شیطان را دور کرده و خدای رحمان را خشنود می نماید.

وسائل الشیعه،ج 4، ص 1023

عکس از : حسن الماسی

[ ۱۳ اسفند ۱۳٩٢ ] [ ۱٢:٢۱ ‎ق.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]

در احادیث و روایات معصومین(ع) برآورده شدن خواسته‌ها، برطرف شدن گرفتاری و ناراحتی، ورود به بهشت و دوری از جهنم، در امان بودن از بلاهای آسمانی، خشنودی خداوند، استجابت دعا و بالا رفتن اعمال، دوری شیطان و تلقین شهادتین از جمله آثار و فواید و برکات خواندن نماز اول وقت شمرده شده است.

به عنوان مثال پیامبر اکرم(ص) فرمودند:

بنده‌ای نیست که به وقت‌های نماز و جاهای خورشید اهمیت بدهد، مگر این که من سه چیز را برای او ضمانت می‌کنم: برطرف شدن گرفتاری‌ها و ناراحتی‌ها، آسایش و خوشی به هنگام مردن و نجات از آتش.[۱]

همچنین در حدیث داریم به هنگام ظهر درهای آسمان گشوده می‌شود و درهای بهشت باز می‌گردد و دعا مستجاب می‌شود؛ پس خوشا به حال کسی که در آن هنگام برای او عمل صالحی بالا رود.[۲]

در حدیثی دیگر از حضرت صادق(ع) آمده است که فرمودند: «… بهترین ساعت‌های شب و روز، وقت‌های نماز است.» سپس فرمودند: «چون ظهر می‌شود درهای آسمان گشوده شده و بادها می‌وزند و خداوند به خلق خود نگاه می‌کند. هر آینه من بسیار دوست دارم که در آن هنگام، عمل صالحی برای من بالا رود.» آنگاه فرمودند: برشما باد به دعا کردن بعد از نمازها، چرا که آن مستجاب می‌شود.[۳]

امام صادق(ع) همچنین فرمودند:

شیعیان ما را در سه چیز بیازمایید: در اوقات نمازشان، که چگونه بر آنها مواظبت می‏‌کنند؛ در اسرارشان، که چگونه آنها را از دشمنان ما حفظ می‏‌کنند و در اموالشان، که چگونه با آن به برادران خود کمک می‏‌کنند.[۴]

پیامبر خدا(ص) نیز می‌فرمایند: «در دینداری مرد همین بس، که بر گزاردن نمازها بسیار مواظبت کند.»[۵]

 
پی نوشت ها:
۱- سفینه البحار، ج ۲، ص ۴۲٫
۲- همان، ص۴۴٫
۳- اصول وافی، ج۲، ص۸۷٫
۴- الخصال: ۱۰۳ / ۶۲ منتخب میزان الحکمة: ۵۰۶
۵- تنبیه الخواطر: ۲ / ۱۲۲ منتخب میزان الحکمة: ۳۲۸
 

 

 

[ ۱٢ اسفند ۱۳٩٢ ] [ ۸:٥۳ ‎ب.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]

آیت‌الله روح‌الله قرهی مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) حکیمیه تهران در تازه‌ترین جلسه اخلاق خود به موضوع «ایمان» با محوریت طاعت در بستر علم پرداخت که مشروح آن در ادامه می‌آید:

*رمز داشتن دنیای حسنه

یکی از نشانه‌های اهل ایمان، رفتار و کردار عالمانه است، آن هم علم حقیقی؛ یعنی قرآن مِن ناحیه‌الله تبارک و تعالی که قرآن صامت است و روایات که کلام معصوم(ع) و قرآن ناطق است. جدّاً علم بما هو علم همین دو مطلب است. آن ‌وقت به آن علومی هم که برای دنیا و به ظاهر آسایش بشری هست؛ در این دنیا می‌رسند.

علّامه مجلسی یک تعبیر بسیار عالی و والایی را دارند، ایشان می‌فرمایند: آن کسانی که به دنیای حسنه می‌اندیشند و این دعای قرآنی را ورد زبان خود قرار می‌دهند که «رَبَّنا آتِنا فِی الدُّنْیا حَسَنَةً وَ فِی الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنا عَذابَ النَّار»، نمی‌توانند دنیای حسنه را داشته باشند، إلّا با پناه به علم اهل‌بیت(ع).

لذا پناه به این علم، دنیای شما را هم دنیای نیکو می‌کند. آن دنیایی که حسب روایات شریفه به عنوان دنیای ممدوح تبیین می‌شود، اتّفاقاً آسایش شما را هم فراهم می‌کند. آن ‌وقت است که دیگر نه جنگی هست، نه دزدی‌ای، نه تجاوزی، نه حرص و ولعی، نه بی‌عدالتی‌ای، نه رشوه‌ای و نه هر چه بداخلاقی‌هاست. اگر انسان به همین علم اهل‌بیت(ع) پناه ببرد، دیگر این‌ها وجود ندارد.

*چه کنیم که از هیچ خلوتی نترسیم؟

لذا یکی از آن خصوصیّاتی که طاعت‌آور می‌شود که انسان، اهل طاعت می‌شود، خود این علم است. در این زمینه یک روایت بسیار عالی از وجود مقدّس امیرالمؤمنین، اسدالله الغالب، علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) بیان شده که بسیار عجیب است. حضرت می‌فرمایند: «مَن خَلا بِالعِلمِ لَم توحِشهُ خَلوَةٌ»، آنچه که بشر معمولاً از آن می‌ترسد، تنهایی است. حضرت می‌فرمایند: هر کس با علم خلوت کرد، دیگر از هیچ خلوت و تنهایی وحشت ندارد.

بعد در ادامه می‌فرمایند: «فأمّا أهلُ الطّاعَةِ یطیعون بِالعِلم»، اهل طاعت به واسطه این علم، اطاعت می‌کنند. یعنی اگر اهل علم نبودند، مطیع نمی‌شدند. در آن ده شقّی که پیامبر عظیم‌الشّأن(ص) به عنوان اصل ایمان تبیین فرمودند، بعد از طاعت، علم بیان شده بود. لذا می‌فرمایند: اگر می‌بینید اهل طاعت، اهل طاعت می‌شوند؛ به همین خاطر است که اهل علم هستند.
 


ادامه مطلب
[ ۱٢ اسفند ۱۳٩٢ ] [ ۸:۳٩ ‎ب.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]

خوب که بنگری، دیگر نیازی به خواندن مقتل نیست...

آری هنوز هم در این سیاره ی رنج، معجر از سر فرزندان پیام بر می کشند و برابر اقامه نماز، صف آرایی می کنند...

و کجاست آنکه باور کند که همه روزها عاشوراست و همه زمین ها کربلا؟

[ ۱ اسفند ۱۳٩٢ ] [ ۱۱:٠٤ ‎ب.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]
نقل خبر و مطلب از وبلاگ،‌ با درج نام وبلاگ کانون اقامه نماز "طه" بلامانع است
لینک دوستان
امکانات وب

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

ایجاد خبرنامه ایمیلی