قالب وبلاگ

تا ز رویت گرفته ام روزه

جز به یادت نکرده ام افطار 

چقدر سخت است که این عزیزترین عید را بدون آن عزیزترین غایب از نظر بگذرانی

اللهم عجل لولیک الفرج

[ ٢۸ امرداد ۱۳٩۱ ] [ ٤:۳۸ ‎ب.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]

فرزند شهید محراب ، آیت الله اشرفی اصفهانی می‌گفت: پدرم از آشپزخانه می‌خواست به اتاق برود، عصا دستش بود، یک مرتبه دید که گربه دارد می‌دود گوشت دهانش است. تا دید گوشت دهانش است، با عصا روی گربه زد. بعد رفت در اتاق و به خودش گفت: چرا زدی؟! گربه غریزه‌اش این است که هرجا گوشت دید ببرد. چون هم گرسنه اش است هم بچه دارد. تو هنر داری باید گوشت خودت را حفظ کنی ، تو مقصر هستی.

صدایم کرد و گفت: برو گربه را بیاور عذرخواهی کنم. گفتم: آخر گربه که عذرخواهی نمی‌خواهد. گفت: من به ایشان بیخود چوب زدم. من وظیفه دارم حیوان غریزه، وظیفه‌ی من حفظ گوشت است. غریزه‌ی او هم بردن گوشت. من مقصر هستم، نه گربه! گفتم: خوب حالا عوضش گوشت را برد. گفت: نه! این چوبی که من زدم به او، گناه کردم ، تو را به خدا برو او را بیاور، گربه در سرداب رفته. گفتم: آقا مرغ که نیست، چنگ می‌اندازد صورتمان را زخمی می‌کند. گفت: ببین یک کلاه روی سرت بکش، چشم‌هایت پیدا باشد، دستت را هم بکن در این کیسه‌های حمام و بیاورش. به همان صورت رفتم؛ یواش گربه را گرفتم به آقا دادم.

آیت الله اشرفی بغلش کرد و مرتب می گفت: خدایا! مرا ببخش! ظلم کردم. این حیوان که گناه نکرده بود، خدایا من را ببخش. و از گربه هم عذر خواهی می کرد که من را ببخش در حقت ظلم کردم، حلالم کن و گریه می کرد. همه بهت زده شده بویم . بعد از آن؛ هروقت می‌خواست غذا بخورد یک مقدار غذا در یک ظرف می‌‌کرد، پیر مرد 80، 90 ساله زیرزمین می‌برد و به گربه می داد و برمی‌گشت بعد غذا می‌خورد. می‌گفت: باید این چوب را جبران کنم.

آیت الله اشرفی که شهید شد گربه تا صبح نعره کشید. هرچه غذا به این گربه دادیم نخورد. جنازه را اصفهان بردیم، گربه‌ای هم که چند سال در خانه‌ی ما بود، برای همیشه از خانمان رفت.

[ ٢۸ امرداد ۱۳٩۱ ] [ ۳:٤٢ ‎ب.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]

رئیس گروه تحقیقاتی ژاپنی بعد از اینکه مطمئن شدند قرآن کریم 1427 سال قبل از آنان نتیجه ی پژوهش آنها را بیان کرده است اسلام آورد.

دکتر طه ابراهیم خلیفه، استاد بخش گیاهان داروئی دانشگاه الأزهر مصر و رئیس قبلی این دانشگاه در مورد ماده ی متالویثوندز می گوید :

این ماده ایست که مخ انسان و حیوانات دیگر به میزان بسیار کمی ترشح می کنند. این ماده ی پروتئینی دارای گوگردی می باشد که به راحتی می تواند با روی ، آهن و فسفر مخلوط گردد. این ماده برای زنده ماندن انسان بسیار مهم می باشد. ( کاهش کولسترول – جنبه ی غذائی – تقویت قلب و تنظیم تنفّس )

ترشح این ماده از مخ انسان بعد از سن 15 سالگی تا سن 35 سالگی افزایش می یابد. و بعد از این سن تا 60 سالگی ترشح آن کم می گردد. بنابراین این ماده در انسان  به راحتی قابل دستیابی نمی باشد.

در حیوانات دیگر نیز میزان این ماده بسیار کم است. از این رو گروهی از دانشمندان ژاپنی اقدام به جستجوی این ماده ی سحرآمیز که باعث از بین رفتن عوارض پیری می شود در میان گیاهان کردند و تنها این ماده را در دو گیاه پیدا کردند :انجیر و زیتون

و راست گفته است خداوند متعال در آنجا که فرموده است : ﴿ و التین والزیتون (1) وطور سنین(2) وَهَذَا الْبَلَدِ الْأَمِین (3) لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِی أَحْسَنِ تَقْوِیمٍ (4) ثُمَّ رَدَدْنَاهُ أَسْفَلَ سَافِلِینَ ﴾   

دکتر طه ابراهیم در این قسم خداوند متعال به انجیر و زیتون و ارتباط آن با خلقت انسان در بهترین زمان و برگرداندن آن به بدترین زمان می اندیشد...

بعد از نتیجه گیری از انجیر و زیتون فهمید که به کارگیری آن از انجیرِ تنها یا از زیتون تنها فایده مورد نظر را برای سلامتی انسان ندارد پس باید آن دو را باهم مخلوط کرد.

دانشمندان ژاپنی نیز بهترین میزان را برای بهترین تأثیر در میزان ( یک انجیر و هفت زیتون ) یافتند.

استاد طه ابراهیم خلبفه به جستجو در قرآن کریم ادامه داد و فهمید که انجیر یک بار در قرآن کریم ذکر شده و زیتون 6 بار به صورت صریح و یک بار به صورت ضمنی در سوره مؤمنون به آن اشاره شده است آنجا که می فرماید : ﴿ و شجرة تخرج من طور سیناء تنبت بالدهن وصبغ للآکلین ﴾ استاد ابراهیم طه تمام اطلاعاتی را که از قرآن کریم جمع آوری نموده بود را برای گروه تحقیقاتی ژاپنی فرستاد . و بعد از اطمینان این گروه از اینکه قرآن کریم 1427 سال قبل از آنان به نتیجه ی علمی آنان رسیده است رئیس آن گروه اسلام آورد و مجوز این کشف بزرگ را گروه ژاپنی به دکتر طه ابراهیم خلیفه داد.

[ ٢۸ امرداد ۱۳٩۱ ] [ ٢:۳٤ ‎ب.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]

روزی رسول خدا (ص) نشسته بود، عزراییل به زیارت آن حضرت آمد، پیامبر(ص) از او پرسید:

ای برادر! چندین هزار سال است که تو مأمور قبض روح انسان ها هستی، آیا در هنگام جان کندن آنها دلت برای کسی سوخته است؟

عزراییل گفت در این مدت دلم برای دو نفر سوخت: ۱- روزی دریایی طوفانی شد و امواج سهمگین آن، یک کشتی را در هم شکست همه سر نشینان کشتی غرق شدند، تنها یک زن حامله نجات یافت او سوار بر پاره تخته کشتی شد و امواج ملایم دریا او را به ساحل آورد و در جزیره ای افکند و در همین هنگام فارغ شد و پسری از وی متولد شد، من مأمور شدم که جان آن زن را بگیرم، دلم به حال آن پسر سوخت.۲- هنگامی که شداد بن عاد سالها به ساختن باغ بزرگ و بی نظیر خود پرداخت و همه توان و امکانات و ثروت خود را در ساختن آن صرف کرد و خروارها طلا و جواهرات برای ستونها و سایر زرق و برق آن خرج نمود تا تکمیل نمود. وقتی خواست به دیدن باغ برود همین که خواست از اسب پیاده شود و پای راست از رکاب به زمین نهد، هنوز پای چپش بر رکاب بود که فرمان از سوی خدا آمد که جان او را بگیرم، آن تیره بخت از پشت اسب بین زمین و رکاب اسب گیر کرد و مرد، دلم به حال او سوخت؛ بدین جهت که او عمری را به امید دیدار باغی که ساخته بود سپری کرد اما هنوز چشمش به باغ نیفتاده بود اسیر مرگ شد.

در این هنگام جبرئیل به محضر پیامبر (ص) رسید و گفت ای محمد! خدایت سلام می رساند و می فرماید: به عظمت و جلالم سوگند شداد بن عاد همان کودکی بود که او را از دریای بیکران به لطف خود گرفتیم و از آن جزیره دور افتاده نجاتش دادیم و او را بی مادر تربیت کردیم و به پادشاهی رساندیم، در عین حال کفران نعمت کرد و خود بینی و تکبر نمود و پرچم مخالفت با ما بر افراشت، سر انجام عذاب سخت ما او را فرا گرفت، تا جهانیان بدانند که ما به آدمیان مهلت می دهیم ولی آنها را رها نمی کنیم.

[ ٢٧ امرداد ۱۳٩۱ ] [ ۱:٠٧ ‎ق.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]

   یک پژوهشگر هلندی غیرمسلمان چندی پیش تحقیقی در دانشگاه آمستردام انجام داده و به این نتیجه رسیده بود که ذکر کلمه جلاله «الله» و تکرار آن و نیز صدای این لفظ، موجب آرامش روحی می‌شود و استرس و نگرانی را از بدن انسان دور می‌کند.

   این پژوهشگر غیرمسلمان هلند طی گفتگویی در این باره گفت: پس از انجام تحقیقاتی سه ساله که بر روی تعداد زیادی مسلمان که قرآن می‌خوانند و یا کلمه "الله" را می شنوند، به این نتیجه رسیدم که ذکر کلمه جلاله «الله» و تکرار آن و حتی شنیدن آن، موجب آرامش روحی می‌شود و استرس و نگرانی را از بدن انسان دور می‌کند و نیز به تنفس انسان نظم و ترتیب می‌دهد.

   وی در ادامه افزود: بسیاری از این مسلمان که روی آنان تحقیق می‌کردم از بیماری‌های مختلف روحی و روانی رنج می‌بردند. من حتی در تحقیقاتم از افراد غیرمسلمان نیز استفاده کرده و آنان را مجبور به خواندن قرآن و گفتن ذکر «الله» کردم و نتیجه باز هم همان بود. خودم نیز از این نتیجه به شدت غافلگیر شدم، زیرا تأثیر آن بر روی افراد افسرده، ناامید و نگران، تأثیری چشمگیر و عجیب بود.

   این پژوهشگر هلندی همچنین گفت: از نظر پزشکی برایم ثابت شد که حرف الف که کلمه «الله» با آن شروع می‌شود، از بخش بالایی سینه انسان خارج شده و باعث تنظیم تنفس می‌شود، به ویژه اگر تکرار شود و این تنظیم تنفس به انسان آرامش روحی می‌دهد. حرف لام که حرف دوم «الله» است نیز باعث برخورد سطح زبان با سطح فوقانی دهان می‌شود. تکرار شدن این حرکت که در کلمه «الله» تشدید دارد نیز در تنظیم و ترتیب تنفس تأثیرگذار است. اما حرف هاء حرکتی به ریه می‌دهد و بر دستگاه تنفسی و در نتیجه قلب تأثیر بسیار خوبی دارد و موجب تنظیم ضربان قلب می‌شود.

   به راستی که قرآن کریم در آیه‌ای کریمه می‌فرماید:

«الذین آمنوا وتطمئن قلوبهم بذکر الله ألا بذکر الله تطمئن القلوب».

[ ٢٧ امرداد ۱۳٩۱ ] [ ۱٢:۳۱ ‎ق.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]

 گفتم: خسته‌ام.
گفتی: لاتقنطوا من رحمة الله
.:: از رحمت خدا نا امید نشید (زمر/53) ::.

گفتم: هیشکی نمی‌دونه تو دلم چی می‌گذره.
گفتی: ان الله یحول بین المرء و قلبه
.:: خدا حائل هست بین انسان و قلبش! (انفال/24) ::.

گفتم: غیر از تو کسی رو ندارم.
گفتی: نحن اقرب الیه من حبل الورید
.:: ما از رگ گردن به انسان نزدیک‌تریم (ق/16) ::.

گفتم: ولی انگار اصلا منو فراموش کردی!
گفتی: فاذکرونی اذکرکم 
.:: منو یاد کنید تا یاد شما باشم (بقره/152) ::.

گفتم: تا کی باید صبر کرد؟
گفتی: و ما یدریک لعل الساعة تکون قریبا
.:: تو چه می‌دونی! شاید موعدش نزدیک باشه (احزاب/63) ::.

گفتم: تو بزرگی و نزدیکیت برای منِ کوچیک، خیلی دوره! تا اون موقع چیکار کنم؟
گفتی: واتبع ما یوحی الیک واصبر حتی یحکم الله
.:: کارایی که بهت گفتم انجام بده و صبر کن تا خدا خودش حکم کنه (یونس/109) ::.

گفتم: خیلی خونسردی! تو خدایی و صبور! من بنده‌ات هستم و ظرف صبرم کوچیک... یه اشاره‌ کنی تمومه!
گفتی: عسی ان تحبوا شیئا و هو شر لکم
.:: شاید چیزی که تو دوست داری، به صلاحت نباشه (بقره/216) ::.

گفتم: انا عبدک الضعیف الذلیل... اصلا چطور دلت میاد؟
گفتی: ان الله بالناس لرئوف رحیم
.:: خدا نسبت به همه‌ی مردم - نسبت به همه - مهربونه (بقره/143) ::.

گفتم: دلم گرفته.
گفتی: بفضل الله و برحمته فبذلک فلیفرحوا 
.:: (مردم به چی دلخوش کردن؟!) باید به فضل و رحمت خدا شاد باشن (یونس/58) ::.

گفتم: اصلا بی‌خیال! توکلت علی الله.
گفتی: ان الله یحب المتوکلین
.:: خدا اونایی رو که توکل می‌کنن دوست داره (آل عمران/159) ::.

گفتم: خیلی چاکریم!
ولی این بار، انگار گفتی: حواست رو خوب جمع کن! یادت باشه که:
و من الناس من یعبد الله علی حرف فان اصابه خیر اطمأن به و ان اصابته فتنة انقلب علی وجهه خسر الدنیا و الآخره
.:: بعضی از مردم خدا رو فقط به زبون عبادت می‌کنن. اگه خیری بهشون برسه، امن و آرامش پیدا می‌کنن و اگه بلایی سرشون بیاد تا امتحان شن، رو گردون میشن. خودشون تو دنیا و آخرت ضرر می‌کنن (حج/11) ::.

گفتم: چقدر احساس تنهایی می‌کنم.
گفتی: فانی قریب 
.:: من که نزدیکم (بقره/186) ::.

گفتم: تو همیشه نزدیکی؛ من دورم... کاش می‌شد بهت نزدیک شم.
گفتی: و اذکر ربک فی نفسک تضرعا و خیفة و دون الجهر من القول بالغدو و الأصال
.:: هر صبح و عصر، پروردگارت رو پیش خودت، با خوف و تضرع، و با صدای آهسته یاد کن (اعراف/205) ::.

گفتم: این هم توفیق می‌خواهد!
گفتی: ألا تحبون ان یغفرالله لکم 
.:: دوست ندارید خدا ببخشدتون؟! (نور/22) ::.

گفتم: معلومه که دوست دارم منو ببخشی.
گفتی: و استغفروا ربکم ثم توبوا الیه 
.:: پس از خدا بخواید ببخشدتون و بعد توبه کنید (هود/90) ::.

گفتم: با این همه گناه... آخه چیکار می‌تونم بکنم؟
گفتی: الم یعلموا ان الله هو یقبل التوبة عن عباده 
.:: مگه نمی‌دونید خداست که توبه رو از بنده‌هاش قبول می‌کنه؟! (توبه/104) ::.

گفتم: دیگه روی توبه ندارم.
گفتی: الله العزیز العلیم غافر الذنب و قابل التوب
.:: (ولی) خدا عزیزه و دانا، او آمرزنده‌ی گناه هست و پذیرنده‌ی توبه (غافر/2-3) ::.

گفتم: با این همه گناه، برای کدوم گناهم توبه کنم؟
گفتی: ان الله یغفر الذنوب جمیعا
.:: خدا همه‌ی گناه‌ها رو می‌بخشه (زمر/53) ::.

گفتم: یعنی بازم بیام؟ بازم منو می‌بخشی؟
گفتی: و من یغفر الذنوب الا الله
.:: به جز خدا کیه که گناهان رو ببخشه؟ (آل عمران/135) ::.

گفتم: نمی‌دونم چرا همیشه در مقابل این کلامت کم میارم! آتیشم می‌زنه؛ ذوبم می‌کنه؛ عاشق می‌شم! ... توبه می‌کنم: یا غافر الذنب، اغفر ذنوبی جمیعا
گفتی: ان الله یحب التوابین و یحب المتطهرین
.:: خدا هم توبه‌کننده‌ها و هم اونایی که پاک هستند رو دوست داره (بقره/222) ::.

ناخواسته گفتم: الهی و ربی من لی غیرک
گفتی: الیس الله بکاف عبده 
.:: خدا برای بنده‌اش کافی نیست؟ (زمر/36) ::.

گفتم: در برابر این همه مهربونیت چیکار می‌تونم بکنم؟ 
گفتی: یا ایها الذین آمنوا اذکروا الله ذکرا کثیرا و سبحوه بکرة و اصیلا هو الذی یصلی علیکم و ملائکته لیخرجکم من الظلمت الی النور و کان بالمؤمنین رحیما
.:: ای مؤمنین! خدا رو زیاد یاد کنید و صبح و شب تسبیحش کنید. او کسی هست که خودش و فرشته‌هاش بر شما درود و رحمت می‌فرستن تا شما رو از تاریکی‌ها به سوی روشنایی بیرون بیارن. خدا نسبت به مؤمنین مهربونه (احزاب/42-43) ::.

[ ٢٥ امرداد ۱۳٩۱ ] [ ۱۱:۳۸ ‎ق.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]

باز آخرین جمعه ماه رمضان فرا رسید و بار دیگر روز جهانی قدس ...

و تو ای اقصی؛همچنان در خاک و خون هستی ...  تو که از ابتدا شاهد نابودی و کشته شدن انسان ها بوده ای ... ای قبله آغازین من سالهاست سپاه ابرهه قصد تخریب تو را دارد ولی سنگ های انتفاضه همچون سجیل بر سر آنان می ریزد ... و همچنان مسلمانان می جنگند و شهید می شوند ولی همچنان تو غریب ترین مسجد دنیایی...

ولی فردا مشت های گره کرده ما که از خشم وجود ما سرچشه می گیرد و فریاد های پر عدالت طلب ما ؛ بار دیگر نام تورا می برد و بار دیگر آرزوی مرگ غاصبین تو را دارد.

                                 و تو ای اقصی ... زنده باش ...

[ ٢٥ امرداد ۱۳٩۱ ] [ ۱٠:٥۸ ‎ق.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]

باور نمی کنم که شمشیری پرکینه، اقیانوسی را توان شکافتن داشته باشد.

باور نمی کنم که ضربتی نفاق آمیز، خورشید را از نورانیت اندازد...

و امشب سرخ ترین پرواز نماز، از رواق خون گرفته محراب بندگی است.

شب جان سوزترین ناله های نخلستان!

[ ۱٩ امرداد ۱۳٩۱ ] [ ۱٠:٤٢ ‎ب.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]

11- آیا سجده بر روی سنگ فرش های مسجد که از سنگ چینی،مرمر و... می باشد صحیح است یا باید از مهر استفاده نمود؟

12- اگر امام جماعت نماز قضای خود یا دیگری را می خواند، آیا می شود به او اقتدا نمود؟

13- آیا نماز مستحبی را می توان به نماز واجب امام جماعت اقتدا نمود؟

14- نماز ظهر را فرادی خوانده ام؛ اگر جماعت تشکیل شود، آیا می توانم همان نماز ظهر را به جماعت اقتدا کنم؟

15- گاهی در مسجد مشغول نماز فرادی هستیم که جماعت تشکیل می شود؛ آیا می توانیم در تعبیری نماز از فرادی به جماعت عدول کنیم؟

16- خانمی که قصد ده روز اقامت در جایی کرده است و چند روز اول به علت عذر شرعی، نماز نخوانده است، در پنج روز باقی مانده، نماز را تمام بخواند یا شکسته؟

برای دیدن پاسخ به ادامه مطلب مراجعه نمایید


ادامه مطلب
[ ۱٩ امرداد ۱۳٩۱ ] [ ۱٠:۳٦ ‎ب.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]

6- آیا در هنگام قرائت امام جماعت،حرکت بدن ماموم اشکال دارد؟

7- در امامت جماعت، احراز عدالت شرط است یا ندیدن خلاف کافی است؟

8- کسی که به بخاطر سفر شغلی، نمازش تمام است، اگر برای تفریح یا زیارت یا کار شخصی دیگری به محل کار بیاید، نمازش چگونه است؟

9- در نماز جماعت، وقتی امام مشغول تشهد یا سلام است و ماموم برای ادامه نماز برمی خیزد، باید حمد و سوره را بلند بخواند یا آهسته؟

10- در صورتی که رکعت سوم امام، رکعت دوم ما باشد؛ نسبت به حمد و سوره چه وظیفه ای داریم؟

برای دریافت پاسخ به ادامه مطلب مراجعه نمایید


ادامه مطلب
[ ۱٩ امرداد ۱۳٩۱ ] [ ٦:۳۱ ‎ب.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]

    ادعای شیعه بودن داشتن و دم از علی زدن کار ساده ای است اما قسمت مشکل تر اما کارساز و موفقیت آور شبیه شدن به علی و پیروی از امیر بی مثال مومنان است.

   بهتر است که در این شبها در کنار گریستن به محاسن خضاب شده به خون سر علی به غربت او و نهج البلاغه امیر کلام در میان شیعیان او نیز کمی بگرییم؛علی نمی میرد او حی است و ناظر اعمال ما ولی این روح انسانی است که در خیلی از ما ها مرده و یا در شرف مرگ است.

   ای شیعیان و ای داغداران یکتا جوانمرد عدالت گستر عالم، بیایید این شبها کمی به حرف های دل علی و غم های او که ما برای او ایجاد کرده ایم گوش کنیم ،باشد که آن قدم حیاتی را در این شبها بر داریم که آن رسیدن به رضایت خدای تعالی در سایه رضایت علی است.


ادامه مطلب
[ ۱۸ امرداد ۱۳٩۱ ] [ ٦:٠٠ ‎ب.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]

1- آیا نماز کسی که زودتر از امام جماعت سر از رکوع یا سجده بلند کند، باطل می شود؟

2- آیا ماموم می تواند زودتر از امام سلام دهد؟

3- سر وقت و فردی نماز خواندن بهتر است یا با مدتی تاخیر و جماعت؟

4- کفش من در مسجد گم شد، کفش دیگری به جای آن برداشتم. کار من چه حکمی دارد؟ چه کنم؟

5- چرا در مسافرت نمی توانیم روزه بگیریم و نماز شکسته است؟

برای دیدن پاسخ ها به ادامه مطلب مراجعه نمایید


ادامه مطلب
[ ۱٧ امرداد ۱۳٩۱ ] [ ۳:٠٧ ‎ب.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]

[ ۱۳ امرداد ۱۳٩۱ ] [ ٥:٠۳ ‎ب.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]

برای دیدن ادامه سوابق تحصیلی جناب آقای دکتر مجد روی لینک زیر کلیک کنید:

لینک دانلود : http://uplod.ir/files/5/8f54xz2raliyeb/CV.dr.majd.pdf 

[ ٥ امرداد ۱۳٩۱ ] [ ۱:۳٧ ‎ب.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]

خدایا!

آغاز هر دیداری و گفتاری سلام است و تو هرچند معنای مطلق حضوری، ولی از باب غقلت گاه گاهم، سلام

رحیما!

سرگردان و حیرانم چون گم گشته ای که در یک میدان دوان دوان در پی هیچ می دود و از این گمان فقط خستگی و ناامیدی توامان نصیب دارد و تو هرچند علت العللی و غایت الغایات، ولی از باب جهل بسیارم، دریاب

غقورا!

هر نفسی از من می رود، قدمی به میهمانی تو نزدیک می شوم. هرکس به میهمانی می رود در دست چیزی می گیرد، روزی غصه دستان خالی را می خوردم و حالا شرمنده کوله بار تباهی هستم و تو هرچند شاهد و شاکی و قاضی هستی ولی از باب پشیمانی و ندامتم، بگذر

معبودا!

هرکس را قبله ای است و با این که خود را عبد رضای تو می دانم اما پیوسته فریفته جلوه ظاهری قبله های نفسانی هستم و تو هرچند قبله آمال هستی، ولی از باب نظر به نیات مان، بپذیر

ستارا!

هر عیب و عورتی لباسی دارد و پوشاننده ای ولی عیوبم آن قدر زیادند که از شماره خارج شده و آنقدر بزرگ اند که هیچ لباسی به تن شان اندازه نمی شود و تو چون ستارالعیوبی، از باب حفظ آبروی نداشته مان، بپوشان

[ ٥ امرداد ۱۳٩۱ ] [ ۱:۱٢ ‎ب.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]

یکی از اصحاب در جمعی رو به پیامبر کرد و پرسید:

" در ایه واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا، حبل الله چیست؟"

پیامبر سکوت کرد و سرش را پایین انداخت. بعد سرش را بلند کرد و نگاه کرد به علی (ع) و گفت:

"حبل الله اوست."

[ ٥ امرداد ۱۳٩۱ ] [ ۱٢:٤۱ ‎ب.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]

از حضرت علی ( ع) پرسیدند :

واجب و واجب تر چیست ؟ نزدیک و نزدیک تر کدامند ؟ عجیب و عجیب تر چیست ؟ سخت و سخت تر چیست؟

آیا می دانید که حضرت علی ( ع) به این پرسش چه پاسخی دادند؟

حضرت علی ( ع ) فرمودند :

1 – واجب ، اطاعت از خدا و واجب تر از آن ، ترک گناه است.

2 – نزدیک ، قیامت و نزدیکتر از آن ، مرگ است.

3 – عجیب ، دنیا و عجیب تر از آن ، محبت دنیاست .

4 – سخت ، قبر است و از آن سخت تر ، دست خالی به قبر رفتن است. 

[ ٥ امرداد ۱۳٩۱ ] [ ۱٢:۳۱ ‎ب.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]

   بندگان خدا! کجا هستند آنها که سالیانی دراز عمر کردند، تعلیم شان دادند و به خاطر سپردند، اما نگاه کردند و به بیهودگی گذراندند. بی گزند ماندند، اما فراموش کردند. مهلتی دراز بهشان دادند و نعمت های فراوان بهشان بخشیدند و از عذاب ترساندندشان و بهشت وعدشان دادند.

   از گناهانی که شما را به ورطه هلاکت می افکنند بپرهیزید!از زشتی هایی که خشم خدا را برانگیزاند بگریزید! شما صاحبان چشم های بینا و گوش های شنوا و تندرستی تن و متاع دنیا!

   آیا گریزگاهی هست؟ یا رهایی؟ یا جای امنی؟ یا پناه جایی؟ یا گریزی؟ آیا می توانی راهی به جبران بگشایی؟ این چنین است؟ پس کی باز می گردید؟ به کجا می روید؟ فریفته چه هستید؟ به چه چیز مغرور می شوید؟ بهره ی هر یک از شما از زمین فراخ، همان اندازه است که با گونه ی خاک آلود بر آن خفته باشید. ای بندگان خدا!

همین حالا بکوشید، که طناب مرگ بر گلو سخت نیست و روح شما جوان است و روانتان برای ارشاد آزاد است و تن ها در آسایش است.

اندک زمانی دارید از ماندن و مجالی برای اراده کردن و فرصت برای توجه و فراخی برای عرض حاجت!

خطبه غرّا /  نهج البلاغه خطبه 83

امیرالمومنین علی علیه الاسلام

 

[ ۱ امرداد ۱۳٩۱ ] [ ۳:٥۸ ‎ب.ظ ] [ کانون اقامه نماز طه ] [ گواه () ]
نقل خبر و مطلب از وبلاگ،‌ با درج نام وبلاگ کانون اقامه نماز "طه" بلامانع است
لینک دوستان
امکانات وب

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

ایجاد خبرنامه ایمیلی